mandag 26. september 2011

Kjole til en bursdagsjente

I dag er storjenta vår blitt 2 år, og dette er blitt behørig feiret. Antrekket for dagen var en kjole strikket av mormor i Lanett i en støvete lillafarge. Med sine lyse farger og mørge øyne er dette en veldig kledelig farge til henne. Vi hadde i utgangspunktet tenkt at dette skulle være en julekjole, men siden den passet så perfekt nå tok vi ikke sjansen på å vente til jul med å bruke den i redsel for at den skulle bli for liten. Faktisk måtte den allerede strikkes på litt i lengden for å ikke bli for kort.

Kjolen har et nydelig mønster på bærestykket og i striper nedover armene og skjørtet, noe som vises best på bildet over. På bildet under vises hele kjolen. Jeg synes både lengde og passform er nydelig til en liten storjente.


Redigert i ettertid: Mønsteret er hentet fra Sandnes hefte 0914 Lanett Baby Tema 4 Kjole A

9 kommentarer:

  1. For en nydelig kjole! Vet du hvor mønsteret er hentet fra?

    SvarSlett
  2. Mønsteret er publisert i et ukeblad (husker ikke hvilket), men jeg kan prøve å finne ut hvor det kommer fra og legget inn link i innlegget. :)

    SvarSlett
  3. Nydelig kjole!
    Passer veldig godt til den skjønne frøkna :)

    klem

    SvarSlett
  4. Åhhhh, den var utroooolig søt og flott! Heldig 2-åring! Gratulerer med henne også:)

    SvarSlett
  5. For en nydelig kjole! Også så hyggelig at du la igjen et spor etter deg slik at jeg kunne oppdage deg :) Babyen kom nettopp til verden og passer definitivt ikke til den lille lua jeg strikket - det var ingen minibaby akkurat ;)

    SvarSlett
  6. Hei!
    Så koslig at du tok turen innom bloggen min, og takk for varme ord. Gleder meg til å utforske bloggen din mer!
    Legger deg til i bloggrullen min for strikking:-)
    KLem fra meg

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for kommentar hos meg. Kjempe fin blogg du har, lagt deg til i lista mi :)
    Denne kjolen var veldig fin! Fikk lyst å prøve meg på en sånn. Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  8. Så skjønn kjole! Takk for godt tips!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails