søndag 21. november 2010

Bellas til et bursdagsbarn


Jeg har hivd meg på trenden og strikket Bella's Mittens. Nå er ikke jeg akkurat Twilight-fan, men jeg synes rett og slett vottene var veldig fine. Akkurat disse er strikket som en gave til en venninne, og det virket som de falt i smak hos henne også. Garnet de er strikket i er Nepal fra Drops som jeg kjøpte på introduksjonssalg i fjor. Jeg synes dette garnet passet fint til oppskriften, og underveis i strikkingen falt jeg litt for dette Nepal-garnet. Jeg har tidligere nemlig vært litt skeptisk da jeg var redd for at det skulle klø litt.

Oppskriten jeg brukte er fra Subliminary Rabbit sin nettside. Den anbefaler å strikke vottene ved hjelp av magic lopp, og dermed fikk jeg prøvd dette for føste gang også. Jeg må si at jeg som er såpass fersk strikker synes det går litt i stå med strømpepinner innimellom, så denne teknikken passet meg bra da jeg først var kommet inn i det. Trikset er bare å ha en rundpinne med veldig fleksibel vaier. Jeg prøvde først med en rundpinne med litt tykk og stiv vaier og det var ingen suksess.

4 kommentarer:

  1. Flotte disse vottene.
    Prøvde meg på dem i sommer med fritidsgarn og det ble feil, for tynt garn så de ble så altfor små.
    Kanskje jeg får ta turen inn på husfliden for å se om de har dette garnet og gjøre et nytt forsøk....
    Har ei frøken som har veldig lyst på sånne.

    SvarSlett
  2. De ble knallflotte, har til gode å prøve magic loop, der så avansert ut.....hehe lettere med 5 pinner i mitt hode ;)

    Enig, nepal er knallbra ;)

    SvarSlett
  3. Jeg må bare innrømme at jeg faller mer og mer for disse Bella-vottene :) Lekre faktisk!
    Har lurt på om jeg skal prøve meg, men er til tider litt allergisk mot fletter, hihihi....
    Jeg har flere nøster nepal på koserommet mitt - kanskje det er et hint? :)

    Håper du får en flott helg!
    klem

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails