fredag 6. august 2010

Du Store Alpakka

Vi har vært på ferie til Oslo. Der ble det ikke tid til så veldig mye garnhandling, men noen timer innom 'Du Store Alpakka & Friends' måtte jeg. Jeg ut igjen med litt garn og noen hefter, pluss litt tilbehør.

Dette skal bli en jakke og votter til prinsessen vår. Jeg har aldri prøvd meg på å strikke med effektgarn sammen med vanlig garn før så er veldig spent på hvordan det blir. Fargene er jeg veldig fornøyd med, så håper det blir bra. Som vanlig har jeg en forkjærlighet for rosa. Jeg lurer på når den fasinasjonen skal gå over? Fant noen knapper som jeg tror vil passe også, i perlemor, så nå gleder jeg meg til å ta fatt.



Mens jeg var der forelsket jeg meg i skikkelig i Cocoon-garnet, og fant heldigvis en oppskrift på det garnet som jeg syntes var fin. Cocoon-garnet er så spesielt at det ikke fungerer så godt alene synes jeg, så derfor er det mye annet garn det skal blandes med. Håper det blir så bra som jeg ser for meg, hvis ikke får jeg rekke opp og finne på noe med garnet selv.


I tillegg måtte jeg ha litt av deres bomullsgarn T'ika. Jeg har nemlig planer om å begynne å hekle litt, og måtte selvfølgelig nøste opp en hespe med en gang (over knærne i framsetet på bilen på vei nordover igjen). Heklingen er ikke kommet så veldig langt, men det skal bli et kjøkkenhåndle. Muligens med en kontrastfarge rundt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails