mandag 16. august 2010

Vest til meg selv

For første gang har jeg strikket et større prosjekt til meg selv. Det ble riktignok strikket med dobbelt garn på pinner nr 10, så det gikk likevel ganske fort, men litt stolt likevel. Vesten ble egentlig ferdig llitt tidligere på sommeren, men jeg har helt glemt å legge den ut. Jeg strikket den etter Rett Vest-oppskriften til Pickles. Siden det anbefalte garnet (Pickles Cashmerino Silk) ikke var inne da jeg bestilte benyttet jeg Pickles Extra Fine Merino i stedet. Jeg har litt blandede førlelser for det garnvalget, siden jeg er veldig fornøyd med utseendet og følelsen av plagget, men på den annen side har garnet en lei tendens til å trekkes ut ved å hekte seg i alt mulig. Jeg vet ikke om dette hadde vært annerledes med et annet garn, men tror jeg ville valgt et annet garn om jeg skulle strikket den igjen. Eller kanskje det hadde hjulpet å gå ned en pinnestørrelse. Patentstrikken gjorde det nemmelig litt vanskelig å sjekke strikkefastheten. Jakken er strikket i str S, men den ble mer enn stor nok. Men dette kan også skyldes at jeg strikket litt løsere enn det som oppskriften antar. Nå er jeg som sagt likevel ganske fornøyd med vesten, og siden den ble så løst strikket blir den heller ikke så valdig varm. Den har derfor fungert bra som sommervest også, selv om planen var å bruke den utover høsten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails