fredag 17. september 2010

Strikkekurven er full...


Hele fire uferdige prosjekter har jeg i strikkekurven, og to av dem begynner å føles som evighetsprosjekter.

Det ene er en nydelig bolero til prinsessen, men siden det er rillestrikk, pinner type bittesmå (måtte helt ned i 2,5 for å få riktig strikkefasthet) og et fryktelig langt midtparti (litt overdrevet siden dette tross alt er til baby) tar det likevel fryktelig mye lenger tid enn jeg så for meg. Målet nå er at den skal bli ferdig til 1 årsdagen, men med full jobb og forkjølelse på alle i huset får vi se hvordan det går med den planen. Kanskje den er passe til jul?

Det andre evighetsprosjektet er mitt første prosjekt til far i huset, og skal bli en Kjæreste-kjekkasgenser. Her går det fortere unna så er veldig gøy å strikke, men siden han av typen veldig lang tar det jo litt tid likevel. Tror imidlertid han gleder seg veldig til den blir ferdig. Hans første hjemmestrikkede plagg. :) Bruker forresten Abulita tynn 3-tråds fra Pickles til genseren (mottaker fikk velge), og den er helt nydelig å strikke med!!

Ellers er det en undertrøye fra Nøstebarn i silkeull (også er nydelig garn) i kurven, men siden den muligens blir for liten før den er ferdig kan det være at den ender med å bli rekket opp. Det er i så fall første gang jeg ikke gjør ferdig et prosjekt jeg har begynt på, så det sitter litt langt inne. Vi får se. Kanskje den får ny giv når evighetsprosjektene endelig er ferdig.

I tillegg har jeg en hekling liggende. Den skal bli en liten kurv fra boken jeg anbefalte i forrige innlegg, men den lider også litt under ferdigstillingen av evighetsprosjektene. Denne kommer jeg likevel garantert til å gjøre ferdig, og gleder meg stort til det.

Dette er altså det som er på pinnene for tiden. Tror jeg skal ha noen små, lette pauseprosjekt når jeg er ferdig med disse. :)

4 kommentarer:

  1. Evighetsprosjekter er slitsomme :) - men jeg er helt sikker på at du får det til!
    Gleder meg til å se Kjekkasgenseren ferdig, har tenkt litt på å strikke den til mannen i huset her også :) - sånn etter alt det andre som liksom skal lages på en gang.. hihi, døgnet har for få timer.
    Har nettopp hatt litt pausestrikk selv, mye morsommere med ting som er ferdig på et lite svosj.. c",)
    Ønsker deg en super helg!

    SvarSlett
  2. for en koslig blogg du har:)

    SvarSlett
  3. Noen ganger bare hoper det seg opp i strikkekurven... Selv har jeg nå tre aktive prosjekter på gang, mens jeg i tillegg har et par som har ligget leeeenge, og som jeg ikke orker å tenke på engang.
    Koselig blogg du har! Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. For en koselig blogg du har! Og jeg kjenner meg igjen i sånne evighetsprosjekter...*rødme* Takk for at du blir med i min give away! Lykke til!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails