lørdag 9. oktober 2010

Kjæresten har fått kjekkasgenser


Det begynner å bli kaldt her nord, og han som har ventet på genser en stund begynte å ymte frampå at det var på tide at den ble ferdig snart. Jeg har derfor fjort en liten innspurt på den, og i går kveld ble den ferdig. Jeg har brukt Abulita 3-tråds merino fra Pickles til denne i fargen gråpus, etter mottagerens eget ønske. Maskeantall tilsvarerer S, men lengden er XL. Dette siden min kjære er en heller lang og tynn variant. Jeg økte derfor litt flere ganger enn jeg skulle på armene for å få vidden på armene til å gå opp med vidden på armehullet. Oppskriften på genseren er fra Pickles det også, og nå er planen å lage en matchende barneversjon til prinsessen.


4 kommentarer:

  1. Tuuusen takk for koselig kommentar. Ja strikket som en helt i formiddag..
    Kjempe fin den kjekkasgenseren din. Tenker han ble fornøyd med den....

    SvarSlett
  2. For en heldig mann - denne var han så fin i! Kjekk mann og fiiin genser :)

    SvarSlett
  3. Oh my, for en heldig mann! Jammen ble han fin også da, kan tenke meg at det er verdt hver eneste maske å se han i egetprodusert arbeid!

    Brukte du dobbel tråd av Abuelita-garnet? Elsker den fargen, og genseren ser jo helt råproff ut!

    SvarSlett
  4. Jeg brukte dobbel tråd av Abulita-garnet, ja. Vi trodde underveis at genseren ville bli altfor varm, men han bruker den hele tiden så tror faktisk ikke det er så ille selv om den ble ganske tykk. Og utrolig arti å se ham i egenprodusert ja, spesielt når det ser ut som om det er den nye favoritten også. :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails