søndag 24. oktober 2010

Varmende hals




Det begynner å bli kaldt i været, og derfor syntes jeg prinsessa trengte en hals under parkdressen. Frem fra garnlageret fisket jeg frem to nøster lilla Merino Extra Fine fra Drops, og i Nøstebarnboka fant jeg oppskriften på halsen. Pinner nr 3,5 fant jeg i et annet strikketøy, som jeg da måtte gjøre ferdig først. (Hvem skulle trodd at jeg klarte å holde meg til den planen?? :)) 

Frontstykket ble litt i største laget for min lille prinsesse, men jeg trøster meg med at den da varmer litt ekstra over brystet og at hun jo vil kunne ha den lenge. Nå har jeg en plan om å sy på navnet hennes over fronten, men jeg klarer ikke å bestemme meg for farge. Hvis det er noen som har tips til farger som stå fint til lilla tas de i mot med takk. Gjerne en litt knall farge som gjør halsen litt tøffere. 

3 kommentarer:

  1. Fin farge på halsen :) Forslag til farge på skriften er turkis!

    SvarSlett
  2. Kjempe fin hals! :) denne likte jeg!
    Og så varme og gode å ha nå.. brrr.. jammen kaldt om dagen.
    Hva med skrift i LIME? Brunt er også fint syns jeg! :)

    SvarSlett
  3. Knalloransj eller sennepsgul er sååå fint ved siden av lilla!

    ... ellers var halsen særdeles fin!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails