søndag 3. oktober 2010

Luksus hespetre




Jeg har en venninne som driver en koselig butikk på Bakklandet i Trondheim, "Etter min morfar", en butikk som er vel verdt et besøk om du befinner deg i nærheten. Da jeg var innom tidligere nevnte jeg at jeg var interessert i å kjøpe et hespetre hvis hun kom over det. Jeg har jo handlet (litt mye...) fra Pickles i det siste, og garnet deres kommer ofte på hesper, så et hespetre har vært på ønskelisten bæde fra min og samboeren sin side.

Plutselig fikk jeg en telefon, og mms, om at nå hadde hun fått inn et hespetre. På bildet hun sendte så jeg at dette overhodet ikke lignet på de hespetreene jeg har sett før, men siden det så ut som en morsom innretning (og at den ville ta seg pent ut på stuen, uansett hva den egentlig skulle brukes til) tok jeg turen og kjøpte den.

Jeg var imidlertid helt overbevist om at dette ikke var et hespetre, og gledet meg til å spørre mamma om hva dette egentlig skulle brukes til. Da gikk det plutselig gikk opp for meg hvordan dette kunne fungere som et hespetre, og på bildene ser dere hvordan hespene er satt på. Størrelsen på hespene kan variere fordi de øverste "tromlene" kan justeres i høyden. I tillegg er det plass til hele fire nøster! Det er jo genialt siden jeg ofte nøster opp hespene dobbelt for å slippe to nøster når jeg strikker med dobbel tråd.

Nå står hespene klare på hespetreet klar til nøsting, og jeg gleder meg til å sette i gang. Mamma er forresten forevist innretningen, og selv om hun heller aldri har sett noe lignende før er vi begge enige om at joda, dette er et hespetre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails